ما را دنبال کنید

چند نکته برای انتخاب کمپرسور باد مناسب

نویسنده : نورالدین هاشمی

فشار گازها را با واحدحای مختلف نظیر PSI , KG/PAS و یا BAR اندازه گیری میکنند، در این بحث ما در مورد باد تولید شده توسط کمپرسور که گاز محسوب میشود با واحد PSI صحبت میکنیم

١- برای خودروی بیابانی خود باید از کمپرسورهایی استفاده نمایید که حداقل توان خروجی بالای ٩٠ psi را دارند چرا که باید توانایی غلبه بر فشار لاستیکی با حجم لاستیک خودروهای بیابانی را داشته باشد.

٢- فاکتور دیگری که در انتخاب کمپرسور مهم است میزان حجم باد تولید شده در واحد زمان است که با لیتر در دقیقه اندازه گیری میشود، مثلا بر روی دستگاه درج میشود ١٥٠L/min ، بدیهیست هرچه این عدد بالا تر باشد زمان باد شدن لاستیک شما کوتاهتر خواهد بود این فاکتوردر شرایطی که  لاستیک از رینگ خارج شده اند بسیار مهم است .

٣- Duty Cycle نام فاکتور دیگریست که باید بشناسیم، این فاکتور بما نشان میدهد که کمپرسور به ازای چه مدت کار کرد باید خاموش شود و چه مدت زمانی نیاز دارد تا خنک شود البته این استاندارد با فشار ١٠٠psi در دمای ٢٢ درجه سانتیگراد میباشد.بطور مثال وقتی بر روی دستگاه درج شده ٣٠٪‏ duty cycle یعنی چنانچه دستگاه ١٣دقیقه کار کرد ٢٧ دقیقه برای خنک شدن زمان نیاز دارد. البته کمپرسورها مرغوب به قطع کن اتوماتیک نیز مجهز هستند تا سیلندر آنها اسیب نبیند و از طرفی کمپرسورهای رده بالا از نظر کارایی بشما امکان کار مداوم را نیز میدهد و در مقابل واژه Duty Cycle بجای عدد Continuous dutyواژه  درج گردیده. دانستن این میزان در زمانیکه میخواهیم ٤ لاستیک را باد کنیم مهم است .

٤- داشتن گیره سوسماری سر شلنگ باد ، درجه باد دقیق و مقاوم در مقابل ضربه، قطع کن اتوماتیک در مقابل فشار، استفاده از فیلتر هوای از دیگر پارامترهاییست که نشان از حرفه ای تر بودن کمپرسور و کارایی بهتر آن دارد.

دانستن این اطلاعات بشما کمک میکند تا از خرید یک کمپرسور نامرغوب ، سوختن آن در اثر نا مرغوب بودن یا عدم توان کافی ، گیرافتادن در شرایط سخت دچار مشکل نشده و چنانچه قصد خرید دارید با دانش کافی جنس درست را انتخاب نمایید .